محمدرضا کریمی علویجه؛ حامد وثوقی
چکیده
افزایش سریع مبادلات تجارت الکترونیک یک الگوی جدیدی را در تجارت به وجود آورده است؛ مشتریان در تجارت اجتماعی می توانند به تولید محتوا و به اشتراک گذاری اطلاعات و تجربه های خود درباره محصولات و خدمات با دیگران بپردازند. چنین امکانی برای کسب و کارها فرصت ها و تهدید هایی به همراه دارد که با توجه به این شرایط بررسی رفتار مصرف کننده مهم است. ...
بیشتر
افزایش سریع مبادلات تجارت الکترونیک یک الگوی جدیدی را در تجارت به وجود آورده است؛ مشتریان در تجارت اجتماعی می توانند به تولید محتوا و به اشتراک گذاری اطلاعات و تجربه های خود درباره محصولات و خدمات با دیگران بپردازند. چنین امکانی برای کسب و کارها فرصت ها و تهدید هایی به همراه دارد که با توجه به این شرایط بررسی رفتار مصرف کننده مهم است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر غنای ویژگی های تجارت اجتماعی بر چسبندگی وب سایت فروشگاهی دیجی کالا بر اساس داده های رفتاری دیجیتال است. پژوهش حاضر از نظر پارادایم اثبات گرایی از لحاظ جهت گیری کاربردی و از لحاظ ماهیت داده کمی و در زمره پژوهش های توصیفی و از نظر شاخص زمانی نیز مقطعی محسوب می شود. برای رسیدن به این هدف با استفاده از داده های واقعی رفتاری دیجیتالی مشتریان دیجی کالا از نرم افزار ثبت اطلاعات رفتاری دیجیتال و پرسشنامه به تعداد ۳۸۴ نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب و عنوان نمونه از مشتریان تصادفی دیجی کالا انتخاب شده است. روش تحقیق رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری است. غنای ویژگی تجارت اجتماعی بر اعتماد, لذت ادراک شده, سودمندی ادراک شده به طور مستقیم تاثیر دارد.