نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و حسابداری ، علامه طباطبائی، تهران، ایران
2 دانش آموخته مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
چکیده
افزایش سریع مبادلات تجارت الکترونیک یک الگوی جدیدی را در تجارت به وجود آورده است؛ مشتریان در تجارت اجتماعی می توانند به تولید محتوا و به اشتراک گذاری اطلاعات و تجربه های خود درباره محصولات و خدمات با دیگران بپردازند. چنین امکانی برای کسب و کارها فرصت ها و تهدید هایی به همراه دارد که با توجه به این شرایط بررسی رفتار مصرف کننده مهم است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر غنای ویژگی های تجارت اجتماعی بر چسبندگی وب سایت فروشگاهی دیجی کالا بر اساس داده های رفتاری دیجیتال است. پژوهش حاضر از نظر پارادایم اثبات گرایی از لحاظ جهت گیری کاربردی و از لحاظ ماهیت داده کمی و در زمره پژوهش های توصیفی و از نظر شاخص زمانی نیز مقطعی محسوب می شود. برای رسیدن به این هدف با استفاده از داده های واقعی رفتاری دیجیتالی مشتریان دیجی کالا از نرم افزار ثبت اطلاعات رفتاری دیجیتال و پرسشنامه به تعداد ۳۸۴ نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب و عنوان نمونه از مشتریان تصادفی دیجی کالا انتخاب شده است. روش تحقیق رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری است. غنای ویژگی تجارت اجتماعی بر اعتماد, لذت ادراک شده, سودمندی ادراک شده به طور مستقیم تاثیر دارد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
The effect of richness of social business features on website stickiness (Case study of Digikala website)
نویسندگان [English]
- Mahmood karimi 1
- hamed vosoghi 2
1 Associate Professor, Department of Business Administration, Faculty of Management and Accounting, Allameh Tabataba'i, Tehran, Iran
2 Graduated in Business Administration, Faculty of Management and Accounting, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran
چکیده [English]
The rapid increase in e-commerce exchanges has created a new pattern in world trade; Customers in social commerce can generate content and share their information and experiences about products and with others. Such a possibility brings opportunities and threats for businesses, and according to these conditions, it is very important to examine consumer behavior. The purpose of this research is to investigate the impact of the richness of social commerce features on the stickiness of the Digikala store website based on digital behavioral data. In terms of the paradigm of positivism, the current research is considered to be a cross-sectional study in terms of applied orientation and in terms of the nature of quantitative data and descriptive research and in terms of time index. In order to achieve this goal, 384 people were randomly selected by using the real digital behavioral data of DigiKala customers from digital behavioral information registration software and a questionnaire. The research method is the structural equation modeling approach. The feature richness of social commerce has a direct impact on trust, perceived pleasure, and perceived usefulness.
کلیدواژهها [English]
- Website stickiness
- social business
- richness of social business
- website